DAGENS WOD

Onsdag 14/11

By | WOD | No Comments

A.

Var 90s – 8set – 12min

2-4 Strikta Pressar – Börjar på 65% av 1RM

Klarar men 4 reps, lägger man på till nästa runda

B.

På tid

300 Double-Unders
40 Single-Arm Dumbbell Push Press* 2×22,5/15kg
30 Toes to Bar
20 Burpees

*Håll båda hantlarna i front rack position. Pressa 10reps med höger samtidigt som vänster stannar i front rack position. Kör sen med vänster och höger arm i front rack position. Repetera.

Skala:
DU: 200 DU, 600SU
T2B: Leg Raises

@CROSSFITYSTAD

NYHETER

januari 22, 2018

The Open Prep – Programmering

december 14, 2017

Musikhjälpen 2017 – CrossFit Ystads egen Bössa

Boka Prova-På-Pass

Boka Introkurs

Drop-in?

Ditt namn (required)

Din email (required)

Ämne

Ditt meddelande

Vid snabba och enklare frågor rekommenderar vi att ni kontaktar oss via Facebook.

Constantly varied, high-intensity, functional movements

Vad är CrossFit?

CrossFit har från början varit en träningsform som bygger upp en bred, generell och inkluderande fitness för att förbereda atleterna/ deltagarna för vilken fysisk ovisshet som helst. Det vill säga, CrossFit är till för att alla ska klara av vad som än kastas mot dem i vardagen t.ex. lyfta tunga lådor, jogga och springa, kasta, dra och släpa men även så enkla saker som att sätta sig ner och ställa sig upp igen.

CrossFit är ett träningssätt som inte är som vanligt. Struktur och rutin är vår fiende, här blandas det och ges det på varje pass, inget pass ser ut som det förra!

Läs mer här.

CrossFit träningsområden:

Endurance – Konditions uthållighet
Stamina – Styrkeuthållighet
Strength – Styrka
Flexibility – Rörlighet
Power – Kraft
Speed – Hastighet
Coordination – Koordination
Agility – Smidighet
Balance – Balans
Accuracy – Precision